10 Mayıs 2012 Perşembe

Türkiye'de E-ticaret Durumu

Türkiye’de yaklaşık 4.2 milyon kişi internet üzerinden alışveriş yapıyor. Pazar araştırma şirketi Ipsos KMG’nin internet kullanım alışkanlıkları araştırması, internet kullanıcılarının en çok uçak bileti ve otel rezervasyon ve alışverişi yaptıklarını ortaya koyuyor. Uçak bileti ve otel rezervasyonlarını bilgisayar donanım ve elektronik eşya izliyor. Bunu giyim, gıda, aksesuvar, kitap ve kozmetik takip ediyor. Yine aynı araştırma sonucuna göre yüksek sosyo-ekonomik statü grubundaki 25-34 yaş aralığındaki kişiler internet üzerinden alışverişte farklılıklar gösteriyorlar. Yüzde 67.9’u ödemeyi kredi kartı ile yapıyor. Sanal kart kullanım oranı ise yüzde 6.9. Mobil ödeme ise online alışverişçilerin sadece yüzde 1’i tarafından kullanılıyor. Google Türkiye ofisinin 1016 internet kullanıcısı ile konuşarak internet tüketiminde yeni trendlerin nabzını tutmak için yaptığı araştırma sonuçları da oldukça ilginç. Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 70’inden fazlası bugüne dek bir kez online alışveriş yapmış. 2007-2008 yıllarında internetten alışveriş oranı yüzde 48’e ulaşmış. En fazla satın alınan 10 üründen 6’sı teknoloji ürünleri, 4’ü ise seyahate bağlı ürünler (Bu oran daha sonraki yıllarda artış gösteriyor). Beyaz eşya ve hazır giyim ise satın almalarda gördüğü büyük ilgi ile büyüme potansiyelinde diğer sektörleri geride bırakmış durumda. Araştırmaya ilişkin değerlendirmede giyim-aksesuvar konusunda özellikle markaların yaptıkları indirim kampanyaları ile sitelerin kullanım kolaylıkları, çeşit ve renk bolluğunun internet kullanıcısına cazip geldiği ortaya çıkıyor.
Kitaplarda online deneyim, fiziksel deneyime oldukça yakın. Kitapçıların internet kullanıcısına uyguladıkları indirim kampanyaları hayli etkili oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder