2 Haziran 2012 Cumartesi

Sanal Market mi Yoksa Gerçek Market mi?


Teknolojinin gelişmesiyle birlikte her platformda ilk tercih olma yolunda giden internet, oyun alımı yapan bireylerin tercihlerini de etkiliyor mu? Yoksa eskinin büyüsü sürüyor mu?


Teknoloji günden güne ilerleyen, dur durak bilmeyen bir birikim. Bu hızlıgelişim kimi insanları veya kurumları memnun ederken, kimilerini ise, eğer gerekli hamleleri yapmaz ise, ekmeğinden edebiliyor.
Bu konuya dikkat çeken bir internet sitesi de okurlarına şu soruyu yöneltmiş: Oyunlarınızı Dijital Marketten'mi yoksa Perakende SatışMağazalarından mı alıyorsunuz?



Gelen cevapların büyük çoğunluğunun Perakende Satış Mağazalarıolması üzerine bir araştırma yapan site, bunun sebeplerini sıralamaya çalışmış. Siteye göre bu durumun sebepleri şunlar.
Öncelikle, oyunseverlerin büyük bir çoğunluğunda görerek, dokunarak, bakarak alma merakı var. Bunun yanında, ülkemizde de çok yaygın olan koleksiyonculuk anlayışı da, yine dijital mecradan oyun indirilmesininönünde bir etken.

Ayrıca, artık oyunların 10-22 yaş aralığına hitap ettiği ve bu sınıfın büyük bir çoğunluğunun öğrencilerin oluşturduğu dönemleri de geride bıraktık. Bu nedenle, video oyun indirmeye zaman harcamak istemeyen kişiler, kolay ve garantili yol olarak video oyun satış marketlerine gitmekteler.
Tabii ki gelecekte bu durum nasıl şekillenir, internet şu an için halen tam olarak fethedemediği bu kaleyi alabilir mi, alabilirse ne zaman alır bilinmez. Ancak bildiğimiz bir şey var o da, şu an oyunların en çok satıldığı yer halen dışarıda bir yerlerde olan market ve mağazalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder